torstai 7. toukokuuta 2015

(22.4-7.5) Purjeveneilyä, Lanzarote ja Gran Canaria.

Buenas tardes!

24.4 perjantaina käytiin kuvaamassa vihdoin ja viimein purjeveneellä videota ja kuvia. Reissu oli oikein onnistunut ja harvoin työsuhde-etuna on purjeveneellä olo. Kävimme Isla de Loboksella myös piipahtamassa isohkolla kumiveneellä ja otimme kuvia myös sieltä. Ja arvatkaa vaan kuka onnistui polttamaan itseään auringossa puolen tunnin aikana.

Samana viikonloppuna piipahdimme oman porukan kesken Lanzarotella. Kivaa vaihtelua Fuerteventuraan ja täältä on helppo matkustaa, kun ei matka maksa paljoakaan verrattuna siihen, että Suomesta matkustaisi. Kierreltiin saarta vuokra-autolla, käytiin Fito & Fitipaldis- yhtyeen keikalla ja käytiin luolastokierroksellakin. Yhtye on erittäin suosittu Espanjassa ja porukkaa olikin paljon keikalla.
Luolastoreissu
Fito & Fitipaldis

- - - - - - - - -
Seuraava viikko meni laivareissun kuvia läpikäydessä, eli melko rauhallisesti. Ainoa ongelma oli taas internetin puuttuminen toimistolta. En tiedä onko yhteyksissä ongelmia vai onko laskut maksamatta. Työnteko, blogin kirjoittelu ja kaikki muukin yhteydenpito onkin ollut tämän takia pirun hankalaa.

Gran Canaria

1.5 Lähdettiin Gran Canarialle viikonlopuksi, taaskin oman porukan kesken. Käytiin Puerto Ricossa, Playa de Inglesissä ja asuttiin Las Palmasissa hostellissa, joka olikin erittäin hieno ja halpa paikka ihan rannalla. Las Palmas vaikuttikin ensimmäiseltä isolta ja hienommalta kaupungilta näillä saarilla. Turisteja oli aivan pirusti ja lämpöä riitti auringossa 28 astetta.
Hostelli HiTide
Puerto Rico
Las Palmas, kuva hostellin parvekkeelta.

Rentouttava reissu vuorelle

Lauantaina tehtiin Juhon kanssa, jos ei rento niin ainakin ikimuistoinen, autoreissu Gran Canarian korkeimmalle vuorelle Pico de Las Nieves (1 949m). Lähdettiin käymään ensin Inglesissä ja mietittiin, jos lähdettäisiin käymään vuorella. Katsoin kännykän navigaattorilla suorimman reitin korkeimmalle kohdalle vuorta ja lähdettiin ajamaan. Ei päästy pitkälle, kun samana päivänä Bazaarista ostamani autoon tarkoitettu kännykänlaturi lopetti yhteistyön ja akku alkoi käymään vähiin.
Myöskin bensa, jota ajateltiin olevan riittävästi alkoi vähenemään huomattavasti, koska vuokraamamme auto oli surkein jolla olen ikinä ajanut. Piti siis ajaa ykkös- tai kakkosvaihteella jotta auto jaksoi mennä tietä ylöspäin ja voitte kuvitella kuinka se syö bensaa.

Kuva Lanzarotelta, mutta antaa vähän kuvausta tiestä vuorelle.
Tie oli kaksisuuntainen, mutta yhtä kapea kuin yksisuuntainen ja tiputusta tienreunasta ainakin tarpeeksi. Matka oli siis vuorottain huutamista, raivoamista ja nauramista. Melkein vuoren päälle päästyämme alkoi bensa, hermot, kännykänakku loppumaan ja päätimme lähteä suorinta tietä takaisinpäin tankkaamaan. Ainakaan seuraavaan 7 kilometriin en koskenut kaasupolkimeen kertaakaan, että eipähän siinä ainakaan bensaa kulunut.
Gran Canaria
Reissun jälkeen etsimme Las Palmasista parkkipaikkaa noin 40 minuuttia ja siinä vaiheessa, kun saimme auton parkkiin oli kyllä hermot kireällä. Reissu oli siis kaikin puolin oikein "rentouttava". Kuvia ei valitettavasti vuorireissulta ole koska kummallakin loppui akku kännykästä vuorella, joka hankaloitti tilannetta huomattavasti.
- - - - - - - - - -
Tällä viikolla olen käynyt vieläkin läpi laivareissun kuvia ja ollut yhteydessä pomoon, jotta voitaisiin käydä vielä kuvaamassa muutamat sisätilakuvaukset purjeveneellä. Samalla olen yrittänyt viimeistellä Suomen metsästysmuseolle mallintamaani luodikkoa ja kaiken suhteen alkaa tulemaan pirunmoinen kiire, koska lähtö takaisin Suomeen ja valmistuminen lähestyy. Eli vielä hommien viimeistelyä ja papereiden läpikäyntiä ja kohta alkaakin olemaan reissu ohi.
Kuva Lanzarotelta
Vapaa-ajalla onneksi pystyy brittipubissa katsomaan Suomen Jääkiekkojoukkueen MM-kisojen pelejä. Suomen pelipaita puuttuu, mutta ainakin on pirusti suomalaisia katsomassa, kun on niin paljon vaihto-oppilaita. Kannustetaan siis Suomi voittoon!